Održana 1. evaluacijska konferencija projekta NARASTEM

Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka, zajedno s partnerima – udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (RITEH), OŠ Vladimir Gortan, OŠ Turnić, OŠ Eugen Kumičić Rijeka, Tehničkom školom Rijeka i Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka, uspješno je održalo 1. evaluacijsku konferenciju projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“. Konferencija je održana u utorak, 23. rujna 2025. godine u Inovacijskom laboratoriju InnovaLab na Kampusu Sveučilišta u Rijeci, s početkom u 15:00 sati. Tijekom konferencije predstavljeni su rezultati i aktivnosti ostvareni u prvih šest mjeseci provedbe projekta, kao i planovi za sljedeće razdoblje. Posebno su najavljene STEM radionice u školama i drugi nadolazeći sadržaji kojima se želi dodatno potaknuti razvoj znanja i vještina djece i mladih u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Među sudionicima su bili i ugledni predstavnici Primorsko-goranske županije – Suzana Badurina, savjetnica za sport i tehničku kulturu, te Ani Tomić Peranić, viša stručna suradnica za sport i tehničku kulturu – uz predstavnike APOLD Rijeka i projektnih partnera. Projektne aktivnosti su započete u ožujku 2025. godine a trajati će sve do ožujka 2027. godine. Vrijednost projekta je 294.696,18 EUR, od čega je 85 % sufinancirano sredstvima Europske unije iz Europskog  socijalnog fonda plus, a 15 % sredstvima Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.  Sudionici su imali priliku postaviti pitanja, razmijeniti ideje i predložiti smjernice za unaprjeđenje projekta, čime je naglašena važnost suradnje lokalne zajednice u razvoju STEM obrazovanja. Prva evaluacijska konferencija uspješno je ispunila svoju svrhu – pružila je pregled dosadašnjih rezultata, otvorila prostor za razmjenu ideja i naglasila važnost STEM obrazovanja za buduće generacije. Organizatori zahvaljuju svim sudionicima i pozivaju zainteresirane da prate nadolazeće aktivnosti projekta NARASTEM. Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali i pozivamo vas da nastavite pratiti naše aktivnosti i uključite se u nadolazeće radionice i projekte.

Pročitajte više »

Najava 1. evaluacijske konferencije projekta NARASTEM

Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka  zajedno s partnerima, s veseljem vas poziva na 1. evaluacijsku konferenciju projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“. Konferencija će se održati u utorak, 23. rujna 2025. godine, s početkom u 15:00 sati, u Inovacijskom laboratoriju InnovaLab, Kampus Sveučilišta u Rijeci (pored zgrade STEPRI, Znanstveno-tehnologijski park, ulica Radmile Matejčić 10). Nakon šest mjeseci provedbe projekta predstaviti će se ostvareni rezultati, dosadašnje aktivnosti i planove za sljedeće razdoblje. Posebno će se najaviti STEM radionice u školama te druge nadolazeće projektne sadržaje kojima se želi potaknuti razvoj znanja i vještina djece i mladih u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Pozivamo sve zainteresirane da nam se pridruže i saznaju više o ovom važnom projektu koji gradi mostove između znanja i budućih generacija!

Pročitajte više »

Sedma edukacija u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“

U srijedu, 3. rujna 2025., na Kampusu Sveučilišta u Rijeci, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta, održana je sedma edukacija u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“. Edukacija je okupila partnere projekta s ciljem jačanja njihovih kompetencija u području STEM-a i pripreme za rad s učenicima. Tema ove edukacije koju je vodio dr.sc. Ivica Ančić, bila je Ekologija i održivi razvoj, s naglaskom na važnost integriranja ekološke svijesti i održivih praksi u obrazovni proces. Sudionici su kroz predavanja i praktične primjere imali priliku bolje razumjeti aktualne izazove zaštite okoliša te načine na koje se održivi razvoj može približiti učenicima kroz STEM sadržaje. Stečena znanja i iskustva partneri će od listopada prenositi svojim učenicima kroz STEM radionice, potičući ih na promišljanje o okolišu, odgovornom korištenju resursa i mogućnostima primjene znanosti i tehnologije u očuvanju prirode. Time se dodatno doprinosi razvoju kritičkog razmišljanja, inovativnosti i osnaživanju mladih za aktivno sudjelovanje u stvaranju održive budućnosti.

Pročitajte više »

Edukacija o 3D tehnologijama u sklopu projekta NARASTEM

U utorak, 2. rujna 2025., na Kampusu Sveučilišta u Rijeci, u STEM laboratoriju RITEH-a, održana je edukacija za partnere u sklopu projekta NARASTEM. Tema šeste edukacije bila je 3D modeliranje i 3D printanje, kao jedno od ključnih područja razvoja suvremenih tehnologija i Industrije 4.0. Edukacija je bila podijeljena na dva dijela. U teorijskom dijelu sudionici su imali priliku poslušati predavanje o osnovama i mogućnostima 3D modeliranja, uz naglasak na praktičnu primjenu u obrazovanju i svakodnevnom životu. Predavači su predstavili različite softvere i alate za izradu 3D modela te približili sudionicima proces prelaska od ideje do gotovog digitalnog modela. U praktičnom dijelu edukacije sudionicima je prikazano kako funkcionira 3D printer – od pripreme modela za printanje do same izrade fizičkog prototipa. Demonstracija je omogućila partnerima da iz prve ruke upoznaju tehnologiju i njezine mogućnosti te da razmisle o načinima na koje se 3D printanje može primijeniti u nastavi i radu s učenicima. Cilj edukacije bio je unaprijediti kompetencije učitelja i partnera u području 3D modeliranja i aditivnih tehnologija, s naglaskom na njihovu primjenu u obrazovnom kontekstu. Usvojena znanja i vještine sudionici će prenijeti učenicima kroz provedbu STEM radionica koje započinju u listopadu, čime se osigurava održivost edukacijskog procesa te sustavno jačanje STEM kompetencija učenika.

Pročitajte više »

Edukacija u sklopu projekta NARASTEM: Industrija 4.0 za učitelje i partnere

U ponedjeljak, 1. rujna 2025. godine u 11:00 sati, u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, održana je peta edukacija za učitelje i projektne partnere na temu Industrija 4.0.. Edukacija je bila usmjerena na razumijevanje ključnih pojmova i tehnologija koje oblikuju modernu industriju, poput automatizacije, robotike i pametnih sustava. Edukaciju je vodio dr.sc. Ivica Ančić. Poseban naglasak stavljen je na praktični dio edukacije – radionicu lemljenja, kroz koju su sudionici imali priliku razvijati tehničke i praktične vještine potrebne za rad u području elektronike i novih tehnologija. Pod vodstvom stručnih predavača, učitelji i partneri su aktivno sudjelovali u vježbama te isprobali različite tehnike lemljenja. Stečena znanja i iskustva sudionici će moći primijeniti u daljnjem radu, osobito u provedbi aktivnosti sa svojim učenicima i mladima, čime se osigurava prijenos znanja i razvoj kompetencija budućih generacija u području STEM-a i Industrije 4.0. Ova edukacija predstavlja važan korak u jačanju kapaciteta nastavnika i partnera te pridonosi kvalitetnijem provođenju projektnih aktivnosti i pripremi učenika za izazove suvremenog tržišta rada. Stečena znanja i vještine s edukacije učitelji i partneri će integrirati u svoje nastavne programe i izvannastavne aktivnosti kroz organizaciju STEM radionica u svojim školama. Na taj će način učenici imati priliku upoznati se s konceptima Industrije 4.0., razvijati tehničke kompetencije te kroz praktične zadatke primjenjivati teorijska znanja u stvarnim situacijama. Posebna vrijednost ovakvog pristupa jest u tome što učenici uče aktivno i iskustveno, razvijajući kritičko razmišljanje, inovativnost i spremnost za rješavanje problema budućnosti. Time se ostvaruje važan prijenos znanja s edukacije na učenike, ali i dugoročno jačanje STEM kapaciteta škola i lokalne zajednice.

Pročitajte više »

Edukacija o elektromobilnosti u sklopu projekta NARASTEM

U sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, u petak, 29.kolovoza 2025. godine za članove udruge APOLD Rijeka i partnere na projektu, održana je četvrta edukacija na temu elektromobilnosti, koju je vodio dr.sc. Ivica Ančić. Cilj predavanja bio je približiti sudionicima važnost razvoja i primjene električnih vozila kao održive alternative klasičnim oblicima prijevoza. U prvom dijelu edukacije polaznici su se upoznali s osnovama elektromobilnosti, prednostima i nedostacima električnih vozila te njihovom ulogom u smanjenju emisija CO₂ i očuvanju okoliša. Posebna pažnja posvećena je trendovima u razvoju e-vozila, infrastrukturi za punjenje te izazovima i perspektivama šire primjene. Drugi dio edukacije bio je praktičnog karaktera – članovima su prezentirana različita električna vozila: električni automobil, električna bicikla i električni romobil. Sudionici su tako iz prve ruke imali priliku vidjeti kako ovi sustavi funkcioniraju u praksi te steći uvid u njihovu svakodnevnu upotrebljivost. Stečeno znanje i iskustvo s edukacije članovi i partneri projekta prenijet će dalje svojim učenicima kroz STEM radionice koje će provoditi u školama. Na taj način osigurava se prijenos znanja prema mladima te potiče njihovo zanimanje za održive tehnologije i inovacije budućnosti. Ova edukacija dio je kontinuiranog rada projekta NARASTEM na podizanju svijesti o održivim tehnologijama i pružanju konkretnih znanja koja se mogu prenositi dalje kroz radionice i obrazovne aktivnosti.

Pročitajte više »

Održana 3. edukacija na temu “Obnovljivi izvori energije”

U četvrtak, 28. kolovoza 2025., u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, održana je treća stručna edukacija pod nazivom „Obnovljivi izvori energije“. Edukaciju je vodio dr.sc. Ivica Ančić koji je prisutnim članovima udruge APOLD Rijeka i partnerima na projektu NARASTEM približio sudionicima važnost korištenja čistih i održivih izvora energije te potaknuti razmišljanje o njihovoj primjeni u svakodnevnom životu i radu. U prvom dijelu predavanja polaznici su imali priliku upoznati se s različitim vrstama obnovljivih izvora energije – poput solarne, vjetro, hidro i biomase – te njihovim prednostima u odnosu na konvencionalne izvore. Poseban naglasak stavljen je na mogućnosti primjene ovih tehnologija u lokalnim zajednicama, kao i na potencijal uštede energije i smanjenja štetnog utjecaja na okoliš. Edukacija je pružila korisne informacije o aktualnim trendovima, zakonodavnom okviru i primjerima dobre prakse, a sudionici su kroz interaktivnu raspravu imali priliku postavljati pitanja i razmijeniti iskustva. Praktična edukacija uz Renewable Energy Trainer U drugom dijelu edukacije članovima udruge prezentirano je edukativno učilo Renewable Energy Trainer tvrtke Horizon Educational. Sudionici su imali priliku upoznati se s njegovim mogućnostima kroz praktične vježbe i primjenu učenja o obnovljivim izvorima energije. Kroz rad na učilu polaznici su stekli konkretna znanja o funkcioniranju solarnih ćelija, vjetroturbina i drugih obnovljivih sustava, što im omogućava da teorijsko znanje pretvore u iskustveno učenje. Posebna vrijednost ove edukacije jest što će educirani članovi stečeno znanje i vještine prenijeti dalje – svojim učenicima u školama, kroz STEM radionice koje će započeti sa provedbom ove školske godine. Na taj način projekt NARASTEM ne samo da jača kompetencije članova udruge, već i stvara lanac prijenosa znanja prema mlađim generacijama. Ova aktivnost dio je šireg nastojanja projekta NARASTEM da kroz edukacije i radionice osnaži članove zajednice, poveća njihovu informiranost te potakne održivi razvoj i odgovorno upravljanje prirodnim resursima.

Pročitajte više »

Projekt NARASTEM – 2. edukacija: „Načela nastave tehnike“

U četvrtak, 10. srpnja 2025. , u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, održana je druga stručna edukacija pod nazivom „Načela nastave tehnike“. Edukaciju je vodio dr. sc. Tomislav Senčić, koji je prisutnim partnerima i suradnicima projekta predstavio temeljna didaktička i specifična načela relevantna za nastavu tehničkog područja (RTP). Nastava tehničkog odgoja i obrazovanja temelji se na nizu didaktičkih načela koja osiguravaju kvalitetan, učinkovit i svrhovit prijenos znanja, razvoj vještina te oblikovanje stavova kod učenika. Budući da je tehnička nastava specifična po svojoj interdisciplinarnosti i praktičnoj orijentiranosti, ova načela dodatno se prilagođavaju karakteristikama tehničkih sadržaja, metoda i ciljeva. Poseban naglasak stavljen je na praktičnu primjenu sljedećih općih načela u nastavi RTP-a: 🔹 Specifična načela nastave tehničkog područja Prema teoriji Majetića, predstavljena su i specifična načela učenja radno-tehničkih vještina, koja dodatno definiraju pristup nastavi u ovom području: 🔹 Politehničko načelo kao temelj Kao temelj edukacije istaknuto je politehničko načelo (prema Milatu), koje nalaže da se svi sadržaji, bez obzira na nastavnu domenu, promatraju i u kontekstu njihove primjenjivosti u tehnici, tehnologiji i svakodnevnom životu. Tijekom izlaganja, voditelj edukacije dr. Senčić referirao se i na znanstvene doprinose izv. prof. dr. sc. Damira Purkovića, čiji rad iz područja metodologije tehničke nastave značajno doprinosi kvaliteti i aktualnosti sadržaja. Načela tehničke nastave usmjerena su na razvoj funkcionalnih znanja i vještina, osposobljavanje za rješavanje stvarnih problema i razumijevanje tehničkog svijeta koji nas okružuje. Pravilnom primjenom ovih načela učitelj stvara dinamičnu, sigurnu i poticajnu nastavu koja potiče cjeloživotno učenje i interes za STEM područja. Sudionici su tijekom edukacije aktivno sudjelovali u diskusiji i razmjeni iskustava, dijeleći primjere primjene prezentiranih načela u svojoj nastavnoj praksi. Druga edukacija u sklopu projekta NARASTEM završena je zajedničkim ručkom, koji je poslužio i kao prilika za neformalno umrežavanje i daljnje jačanje suradnje među partnerima i sudionicima projekta.

Pročitajte više »

Održana edukacija na temu „Metodika nastave u tehničkom području“

U okviru projekta NARASTEM, u utorak, 8. srpnja 2025., u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, održana je stručna edukacija na temu „Metodika nastave u tehničkom području“. Edukaciju je vodio dr. sc. Tomislav Senčić, koji je prisutne partnere i suradnike projekta upoznao sa specifičnostima metodike nastave u tehničkom području, naglašavajući njezinu važnost u suvremenom obrazovanju. Ključni naglasci edukacije: U okviru edukacije održan je i okrugli stol na kojem su sudionici razmijenili iskustva te predstavili primjere dobre prakse u izvođenju nastave u tehničkom području. Raspravljalo se o metodičkim pristupima na različitim razinama obrazovanja – od osnovnih i srednjih škola do visokoškolskih institucija. Ova razmjena iskustava dodatno je potaknula suradnju među partnerima i naglasila važnost prilagodbe nastavnih metoda potrebama suvremenih učenika u STEM području. Edukacija je zaključena zajedničkim ručkom, koji je poslužio kao prilika za neformalno umrežavanje i daljnje povezivanje partnera unutar projekta NARASTEM. Sudionici su izrazili zadovoljstvo održanom edukacijom i naglasili važnost nastavka stručnih usavršavanja iz metodike tehničkog obrazovanja. Projekt “Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM” provodi udruga APOLD Rijeka u partnerstvu s udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (RITEH), OŠ Vladimir Gortan, OŠ Turnić, OŠ Eugen Kumičić Rijeka, Tehničkom školom Rijeka i Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka, a predstavlja nastavak aktivnosti projekta RASTEM. Projekt je započeo 12. ožujka 2025. godine, trajanje je 24 mjeseca, a ukupni budžet je 294.696,18 EUR, od čega je 85 % sufinancirano sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus, a 15 % sredstvima Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Pročitajte više »

Znanost na dohvat ruke – treći STEM dan oduševio učenike!

📍 STEM Laboratorij, Kampus Rijeka📅 Ponedjeljak, 2. lipnja 2025.🕙 10:00 – 15:00 sati U sklopu projekta “Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM” u STEM Laboratoriju RITEH-a danas je održan treći po redu STEM dan – događanje osmišljeno kako bi potaknulo interes djece i mladih za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Tijekom dana učenici su imali priliku sudjelovati u interaktivnim radionicama i predavanjima na teme kao što su 3D printanje, elektromobilnost, industrija 4.0, održivi razvoj i obnovljivi izvori energije. STEM dan nije samo edukativni događaj – on je investicija u budućnost. Kroz praktičan rad i stvarno iskustvo, mladi dobivaju priliku razviti kritičko razmišljanje, kreativnost i rješavanje problema, vještine koje su ključne za svijet koji se brzo mijenja. 👥 Sudjelovali su učenici i nastavnici iz:🔹 OŠ Vladimir Gortan – 22 učenika🔹 OŠ Eugen Kumičić – 14 učenika (uz dodatnu radionicu lemljenja)🔹 Tehnička škola Rijeka – 20 učenika Kroz ovakve inicijative želimo otkriti čari STEM područja i učiniti ih pristupačnijima i zanimljivijima široj populaciji učenika – posebno onima koji možda nisu još prepoznali svoj potencijal u tim disciplinama. 🧃 Uz edukativni dio, za sve sudionike bila je osigurana i marenda, a pozitivna atmosfera, timski rad i znatiželja ispunili su cijeli dan! Hvala svim sudionicima, mentorima, predavačima i volonterima koji su svojim entuzijazmom i znanjem pridonijeli uspjehu ovog dana. 📢 STEM je više od obrazovanja – to je alat za oblikovanje svijeta budućnosti.Veselimo se sljedećem STEM danu i novim prilikama za učenje, istraživanje i inovacije! 🚀💡

Pročitajte više »
"Izradu ove stranice je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za Udruge Vlade Republike Hrvatske. Sadržaj stranice je isključiva odgovornost APOLD-a Rijeka.

www.strukturnifondovi.hr