Naši programi

* u polje 'Program' molimo naznačite naziv programa za koji ste zainteresirani

RASTEM

Kroz projekt „Razvoj djece i mladih kroz STEM područje – RASTEM“ udruga APOLD Rijeka će ojačati svoje kapacitete za provođenje programa popularizacije STEM područja, pripremiti inovativne i interaktivne sadržaje u obliku stalnih postava (STEM laboratorij), te aktivno uključiti djecu i mlade u višednevne radionice (STEM radionice) i jednodnevna događanja (STEM dan) na kojima će uz suradnju sa Sveučilištem u Rijeci (POLIRI) predstaviti razne teme i znanstvena otkrića iz STEM područja.

Ekologija motornih vozila

Specifični cilj programa je upoznati studente s praktičnom provedbom sadržaja tehničkog pregleda motornih vozila. Program se provodi u dva dijela: a) predavanjem o ekološkim normama, tehnologiji, te doprinosu i važnosti tehničkog pregleda vozila za održavanje ekoloških standarda te b) provedbom stručne ekskurzije studenata u Stanicu za tehnički pregled vozila Škurinje, uz stručno vodstvo djelatnika STPV. Provedba aktivnosti obuhvaća uvodno predavanje o sadržaju i postupku provođenja tehničkog pregleda vozila: a) sadržaj kontrole u tehničkom pregledu vozila; način rada uređaja za ispitivanje kočnica i rasvjete; algoritam ispitivanja ekoloških normi vozila; neposredni postupak mjerenja sastava dimnog plina; b) upoznavanje postupka tehničkog pregleda vozila u STPV Škurinje – sudjelovanje studenata u radu stručne osobe za tehnički preged vozila, pri čemu se posebna pozornost daje upoznavanju postupka mjerenja sila kočenja vozila i sastava dimnog plina motora automobila. Tijekom realizacije programa obavlja se diseminacija pripremljenih materijala te se naglasak stavlja na značaj i važnost ekologije motornih vozila: rad Diesel motora i sastav dimnog plina; rad Otto motora i sastav dimnog plina; sadržaj certifikata o mjerenju sastava dimnog plina; kriteriji ocjene valjanosti sastava dimnog plina; utjecaj sastava dimnog plina na okoliš; sadržaj ekoloških normi; aktualnosti povezan s ekološkim normama motornih vozila. 

Upoznavanja hidroelektrana i elektroenergetike

Programom se studente želi upoznati s posebnostima i obilježjima elektroenergetskog sustava Hrvatske s energetsko-tehnoloških posebnostima malih hidroelektrana (HE Rijeka i sl.). Ovaj program predstavlja stanovitu nadopunu praktikuma studenata, a realizira se putem predavanja o elektroenergetskim kapacitetima i problemima Hrvatske i posebnostima malih hidroelektrana, te posjetom (stručnom ekskurzijom) u hidroelektranu iz okruženja. Prilikom posjete studenti stječu izravni uvid u postrojenje i posebnosti hidroelektrane te u važnost i održivost takvih postrojenja. Pri tom se pobliže upoznaju s tehnološkim, ekonomskim i ekološkim posebnostima elektroenergetskih postrojenja, s načinima i postupcima održavanja takvih postrojenja, te sa strateškim interesima povezanim s važnosti održavanja malih elektroenergetskih postrojenja. 

Projektna nastava u STEM području

Cilj e projekta/programa je osposobiti učitelje tehničke kulture i informatike za planiranje, pripremanje i provedbu projektne nastave iz područja automatike i robotike. Ovakvi oblici nastavnog rada dio su osnovnoškolske nastave tehničke kulture, ali su po svojoj prirodi interdisciplinarni te obuhvaćaju područje informatike te prirodoslovnog i društvenog područja. Program/projekt se realizira izvođenjem predavanja o teorijskim i metodičkim osnovama planiranja, pripremanja i vođenja projektne nastave tehnike i STEM područja te izvođenjem radionica praktične izvedbe projektne nastave automatike, robotike i mehatronike – integracije u STEM. Učitelji se pri tom osposobljavaju za organiziranje i vođenje (moderiranje) učeničkih aktivnosti u projektnoj nastavi za uporabu primjerenih i dostupnih edukacijskih sustava i sklopovlja za izvedbu nastave i integraciju spoznaja koje čine STEM područje. 

Časopis Politehnika: Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje

Politehnika: Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje tematizira široki spektar pitanja i problema konteksta, metodite, metodologije, tehnologije, politike i strategija tehničkog odgoja i obrazovanja i povezanih područja. U njemu se stoga objavljuju tektstovi iz znanstvenih područja tehničkih, društvenih, informacijskih i komunikacijskih, te interdisciplinarnih područja znanosti, povezanih s tehničkim odgojem i obrazovanjem. Uz izvorne znanstvene radove u časopisu se objavljuju i pregledni radovi, prethodna priopćenja, prikazi, recenzije, osvrti i stručni radovi koji mogu doprinijeti razvoju tehničkog odgoja i obrazovanja u cjelini. Pozivaju se svi učitelji, nastavnici inženjeri, znanstvenici i praktičari, koji su na bilo koji način uključeni u procese odgoja, obrazovanja i osposobljavanja, da svoja iskustva podijele s kolegama objavljivanjem stručnog ili znanstvenog rada u našem časopisu. Više o časopisu, politici i postupku objavljivanja možete pronaći na politenika.uniri.hr

Rano učenje robotike

Cilj programa/projekta Rano učenje robotike je osnažiti studente nastavničkog studija politehnike i informatike za rad s učenicima osnovne škole na primjeni i razvoju strategija, modela i pristupa ranog učenja robotike i informatike. Programom se provode aktivnosti sa studentima i učenicima osnovnoškolske skupine učenika. Aktivnosti uključuju predavnje studentima o strategijama i modelima ranog učenja robotike i o tehničkim zahtjevima takve nastave, te studentsku provedbu četiri radionice robotike s učenicima osnovih škola, uz moderiranje voditelja programa. Na taj način studenti ovladavaju strategijama, modlima i pristupima ranom učenju robotike te upoznaju okruženje za organizaciju i realizaciju učenja robotike. Aktivnosti učenika uključuju projektno učenje robotike po modelu ‘od ideje do proizvoda’, provođenje rasprave i refleksije projektnih aktivnosti te natjecanje robota. 

"Izradu ove stranice je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za Udruge Vlade Republike Hrvatske. Sadržaj stranice je isključiva odgovornost APOLD-a Rijeka.