Od ideje do prakse: prosinačke STEM radionice u osnovnim i srednjim školama
Tijekom prosinca 2025. godine u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“ provedeno je pet blokova STEM radionica u partner školama: OŠ Eugen Kumičić, OŠ Turnić, OŠ Vladimir Gortan, Tehničkoj školi Rijeka i Elektroindustrijskoj i obrtničkoj školi Rijeka.
Velik interes za STEM sadržaje pokazuje koliko su oni važni te koliko je značajno uključivati ovakve programe u obrazovne procese.
Teme i provedene aktivnosti
3D tehnologije – OŠ Vladimir Gortan Učenici su kroz praktične zadatke istraživali 3D modeliranje i 3D printanje, upoznali se s vrstama materijala i primjenom aditivnih tehnologija u obrazovanju i industriji, te izradili vlastite modele prateći proces od dizajna do gotovog proizvoda.
Elektromobilnost – OŠ Turnić Polaznici su učili o načelima rada električnih vozila, ulozi elektromotora, baterijskih sustava i prednostima održivog prijevoza. Kroz praktične demonstracije i modele razvijali su logičko razmišljanje, rješavanje problema i razumijevanje suvremenih tehnologija.
Obnovljivi izvori energije – OŠ Eugen Kumičić Učenici su istraživali korištenje energije sunca, vjetra i vode te važnost energetske učinkovitosti i smanjenja emisija. Kroz praktične eksperimente i modele promatrali su funkcioniranje obnovljivih sustava i njihovu primjenu u svakodnevnom životu i industriji.
Industrija 4.0 – Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka Radionice su obuhvatile moderne industrijske procese, automatizaciju i elektroniku. Završni zadatak bio je lemljenje elektroničke igrice, što je učenicima omogućilo praktično razumijevanje elektronike, sigurnosti pri radu i pravilnog rukovanja komponentama.
Ekologija i održivi razvoj – Tehnička škola Rijeka Učenici su istraživali očuvanje prirodnih resursa, recikliranje, održivo upravljanje energijom i vodom te utjecaj klimatskih promjena. Kroz praktične aktivnosti razvijali su ekološku svijest i razumijevanje važnosti održivog ponašanja.
Značaj STEM radionica Provedene radionice pridonose:
razvoju znatiželje, kreativnosti i istraživačkog duha kod učenika
poticanju kritičkog mišljenja i rješavanja problema
približavanju suvremenih tehnologija kroz praktičan rad
jačanju kompetencija potrebnih za buduće obrazovanje i tržište rada
afirmaciji STEM područja kao važnog dijela modernog obrazovanja
Velik odaziv učenika potvrđuje važnost ovakvih aktivnosti koje povezuju teorijska znanja s konkretnim praktičnim iskustvima.
Video STEM radionica u prosincu:
Partneri i sufinanciranje projekta Radionice su održane u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje“, koji provodi Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka u partnerstvu s Udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom u Rijeci, Tehničkom školom Rijeka, Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka te Osnovnim školama Turnić, Vladimir Gortan i Eugen Kumičić. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus (85 %) i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske (15 %) kroz poziv „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“.
*Izneseni stavovi i mišljenja odgovornost su autora i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Europska unija i Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.