U okviru projekta RASTEM održavaju se višednevne lokalne radionice kroz koje će se popularizirati STEM područje. Tijekom pet dana radionice predviđeno je obuhvatiti pet cjelina iz STEM-a. Na početku svake cjeline polaznici će biti upoznati s osnovama pojedinih tema na praktičnim primjerima iz svakodnevnog života. Potom će kroz aktivno sudjelovanje i kritičkim razmišljanjem polaznici uvidjeti kako doći do novih spoznaja i prepoznati važnost pojedinih STEM područja u svome životu. Posebna inovativnost radionica je da su prilagođene djeci i mladima na način da su svi sadržaji opipljivi kako bi polaznici kroz interakciju došli do novih spoznaja iz obrađenih cjelina. Predviđen broj krajnjih korisnika je 15 po radionici i uvjetovan je prostorom za provođenje radionica, brojem kompleta i instrumenata koje polaznici mogu koristiti tijekom eksperimenata te brojem nastavnika i volontera na radionici.
Kako biste osigurali svoje mjesto na STEM radionici, prijavite se na projekt.rastem@gmail.com ili putem obrasca. Raspored planiranih radionica je:
24. 10. – 28. 10.
07. 11. – 11. 11.
14. 11. – 18. 11.
21. 11. – 25. 11.
28. 11. – 02. 12.
05. 12. – 09. 12.
09. 01. – 13. 01.
16. 01. – 20. 01.
23. 01. – 27. 01.
30. 01. – 03. 02.
Cjeline koje će se obuhvatiti kroz STEM radionice su:
1. održivi razvoj i ekologija,
2. obnovljivi izvori energije,
3. elektromobilnost,
4. industrija 4.0,
5. uloga tehnologije u post-pandemskom razdoblju.
U okviru 1. cjeline polaznici bi se upoznali s osnovnim principima održivog razvoja na primjerima iz svakodnevnog života. Bili bi im prikazani načini na koji sve čovjek utječe na okoliš (fokus na zagađenja zraka i vode) u svakodnevnom životu (korištenjem automobila, kućanskih uređaja, namirnica i sl.) te bi pomoću prikladne opreme sami mogli odrediti koliko su pojedini uzorci zraka i vode zapravo zagađeni te ih tako potaknulo da brinu o svome okolišu.
U okviru 2. cjeline polaznici bi se upoznali s brojnim načinima kako iskoristiti obnovljive izvore energije, no ne putem slajdova i filmića, već bi imali priliku vidjeti kako zbilja funkcioniraju vodena turbina, vjetroturbina i fotonaponski članak te kako mogu tu energiju iskoristiti za punjenje baterije, ali i elektrolizu vode i proizvodnju vodika te kako onda taj vodik koristiti u gorivnom članku za proizvodnju električne energije. Ovakvi inovativni energetski sustavi predstavljaju izvjesnu budućnost našega planeta, no djeca i mladi se nemaju zapravo nigdje priliku s takvim sustavima susresti.
Sličan pristup je zamišljen u okviru 3. cjeline. Ni ovdje nije predviđeno samo govoriti o elektromobilnosti, već zbilja djeci i mladima pokazati stvarne karakteristike takvih vozila. Naime, prema električnim vozilima postoji posebno izražen otpor: mnogi tvrde da su preskupi, da su ili preslabi ili da prebrzo troše bateriju, da ih se treba puniti cijeli dan, da su veoma opasni, nepouzdani itd. Sve te mitove je relativno jednostavno razbiti: korištenjem logičkog pristupa, provjerenih tehničkih podataka i posebice vlastitim iskustvom.
U okviru 4. cjeline polaznici će se upoznati s konceptom 4. industrijske revolucije te s većim brojem pametnih uređaja. Opet, cilj nije polaznicima pokazati što ti uređaji mogu, već što polaznici mogu s tim uređajima. Posebno je tu zanimljivo što se veći dio tih uređaja može nabaviti relativno povoljno te će stoga polaznici biti poticani da i nakon završetka radionice pojedine uređaje nastave koristiti kako bi svoj život učinili „pametnijim“.
U okviru posljednje, 5. cjeline predviđena je svojevrsna rekapitulacija svega što su polaznici naučili. Cilj je ne samo podsjetiti se obrađenih cjelina, već i da polaznici sami pokušaju dati odgovor na pitanje kako oni sami mogu sada ta znanja i tehnologije iskoristiti u post-pandemskom razdoblju. Na taj će način polaznici (učenici) imati jedinstvenu priliku iznijeti svoje ideje i razmišljanja što u okviru redovne nastave ne mogu.
2021 APOLD Akademsko politehničko društvo • Design & Developed by Themagnifico
➤