Tijekom prosinca 2025. godine u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“ provedeno je pet blokova STEM radionica u partner školama: OŠ Eugen Kumičić, OŠ Turnić, OŠ Vladimir Gortan, Tehničkoj školi Rijeka i Elektroindustrijskoj i obrtničkoj školi Rijeka.

Velik interes za STEM sadržaje pokazuje koliko su oni važni te koliko je značajno uključivati ovakve programe u obrazovne procese.

Teme i provedene aktivnosti

  1. 3D tehnologije – OŠ Vladimir Gortan
    Učenici su kroz praktične zadatke istraživali 3D modeliranje i 3D printanje, upoznali se s vrstama materijala i primjenom aditivnih tehnologija u obrazovanju i industriji, te izradili vlastite modele prateći proces od dizajna do gotovog proizvoda.
  2. Elektromobilnost – OŠ Turnić
    Polaznici su učili o načelima rada električnih vozila, ulozi elektromotora, baterijskih sustava i prednostima održivog prijevoza. Kroz praktične demonstracije i modele razvijali su logičko razmišljanje, rješavanje problema i razumijevanje suvremenih tehnologija.
  3. Obnovljivi izvori energije – OŠ Eugen Kumičić
    Učenici su istraživali korištenje energije sunca, vjetra i vode te važnost energetske učinkovitosti i smanjenja emisija. Kroz praktične eksperimente i modele promatrali su funkcioniranje obnovljivih sustava i njihovu primjenu u svakodnevnom životu i industriji.
  4. Industrija 4.0 – Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka
    Radionice su obuhvatile moderne industrijske procese, automatizaciju i elektroniku. Završni zadatak bio je lemljenje elektroničke igrice, što je učenicima omogućilo praktično razumijevanje elektronike, sigurnosti pri radu i pravilnog rukovanja komponentama.
  5. Ekologija i održivi razvoj – Tehnička škola Rijeka
    Učenici su istraživali očuvanje prirodnih resursa, recikliranje, održivo upravljanje energijom i vodom te utjecaj klimatskih promjena. Kroz praktične aktivnosti razvijali su ekološku svijest i razumijevanje važnosti održivog ponašanja.

Značaj STEM radionica
Provedene radionice pridonose:

  • razvoju znatiželje, kreativnosti i istraživačkog duha kod učenika
  • poticanju kritičkog mišljenja i rješavanja problema
  • približavanju suvremenih tehnologija kroz praktičan rad
  • jačanju kompetencija potrebnih za buduće obrazovanje i tržište rada
  • afirmaciji STEM područja kao važnog dijela modernog obrazovanja

Velik odaziv učenika potvrđuje važnost ovakvih aktivnosti koje povezuju teorijska znanja s konkretnim praktičnim iskustvima.

Video STEM radionica u prosincu:

Partneri i sufinanciranje projekta
Radionice su održane u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje“, koji provodi Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka u partnerstvu s Udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom u Rijeci, Tehničkom školom Rijeka, Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka te Osnovnim školama Turnić, Vladimir Gortan i Eugen Kumičić.
Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus (85 %) i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske (15 %) kroz poziv „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“.

*Izneseni stavovi i mišljenja odgovornost su autora i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Europska unija i Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Categories:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *