Tijekom studenoga u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“ provedeno je pet blokova STEM radionica na područjima različitih suvremenih tehnoloških i ekoloških tema. Radionice su se održavale u prostorima škola partnera na projektu: OŠ Eugen Kumičić, OŠ Turnić, OŠ Vladimir Gortan, Tehničke škole Rijeka te Elektroindustrijske i obrtničke škole Rijeka.

Kroz sve provedene aktivnosti sudjelovalo je ukupno oko 460 polaznika, što potvrđuje velik interes učenika za STEM sadržaje i važnost uključivanja ovakvih programa u obrazovne procese.

Teme i provedene aktivnosti

STEM radionice obuhvatile su pet ključnih tematskih područja, prilagođenih uzrastu učenika i suvremenim obrazovnim potrebama:

1. Elektromobilnost – Osnovna škola Eugen Kumičić

Polaznici su učili o principima rada električnih vozila, ulozi elektromotora, baterijskih sustava i važnosti održivog prijevoza. Kroz praktične demonstracije i jednostavne modele upoznali su se s tehnološkim izazovima i prednostima elektromobilnosti.

2. Ekologija i održivi razvoj – Osnovna škola Turnić

Radionice su bile usmjerene na jačanje ekološke svijesti, očuvanje prirodnih resursa, recikliranje, održivo upravljanje energijom i vode te razumijevanje klimatskih promjena. Učenici su kroz praktične aktivnosti istraživali ekološke procese i važnost održivog ponašanja.

3. Industrija 4.0 – Osnovna škola Vladimir Gortan

Učenici su obrađivali teme povezane s modernim industrijskim procesima, automatizacijom i elektronikom. Završni zadatak bio je lemljenje elektroničke igrice “Catch Me”, pri čemu su polaznici savladavali osnove lemljenja, sigurnost pri radu i pravilno rukovanje elektroničkim komponentama. Gotovu su igricu ponijeli kući kao rezultat svojeg rada.

4. 3D tehnologije – Tehnička škola Rijeka

Učenici su se upoznali s procesom 3D modeliranja i 3D printanja, vrstama materijala i primjenom aditivnih tehnologija u industriji i obrazovanju. Kroz praktične zadatke izradili su vlastite modele i pratili proces printanja od dizajna do gotovog proizvoda.

5. Obnovljivi izvori energije – Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka

Radionice su obuhvatile pregled korištenja energije sunca, vjetra i vode te važnost smanjenja emisija i energetske učinkovitosti. Učenici su kroz eksperimente i modele istraživali funkcioniranje obnovljivih sustava i njihove prednosti za budući održivi razvoj.

Značaj STEM radionica

Provedene radionice pridonose:

  • razvoju znatiželje, kreativnosti i istraživačkog duha kod učenika,
  • poticanju kritičkog mišljenja i rješavanja problema,
  • približavanju suvremenih tehnologija učenicima kroz praktičan rad,
  • jačanju kompetencija potrebnih za buduće obrazovanje i tržište rada,
  • afirmaciji STEM područja kao važnog dijela modernog obrazovanja.

Velik odaziv učenika pokazuje važnost ovakvih aktivnosti koje povezuju teorijska znanja s konkretnim praktičnim iskustvima.

Video STEM radionice NARASTEM u studenom: https://youtu.be/No5hvNUuU0w

Partneri i sufinanciranje projekta

Radionice su se održale u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje“, koji provodi Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka zajedno s partnerima: Udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom u Rijeci, Tehničkom školom Rijeka, Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka, Osnovnim školama Turnić, Vladimir Gortan i Eugen Kumičić.

Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus (85 %) te Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske (15 %) u okviru poziva „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“.

* Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Categories:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *