U Tehničkoj školi Rijeka, od 6. do 10. listopada 2025., održane su prve ovogodišnje STEM radionice iz područja Industrije 4.0 u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“.
Projekt NARASTEM provodi Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka u partnerstvu s udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (RITEH), OŠ Vladimir Gortan, OŠ Turnić, OŠ Eugen Kumičić Rijeka, Tehničkom školom Rijeka i Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus (85 %) te Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske (15 %) u okviru poziva „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“.
Tijekom 5 radionica, po jedna svaki dan, sudjelovalo je 89 učenika od 2. do 4. razreda smjerova Tehničar za mehatroniku, Strojarski računalni tehničar i Brodograđevni tehničar, raspoređenih u 5 grupa. Sve radionice bile su posvećene temi Industrija 4.0, koja označava pametnu i digitalno povezanu proizvodnju, u kojoj strojevi i uređaji međusobno komuniciraju, koriste robotiku, digitalne tehnologije i podatke kako bi proizvodnja bila brža, učinkovitija i prilagođena stvarnim potrebama.
Cilj STEM radionica je potaknuti znatiželju i interes učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku kroz praktičan i interaktivan rad. Radionice omogućuju razvoj kritičkog i logičkog razmišljanja, kreativnosti, timskog duha i rješavanja problema, povezujući teorijska znanja s realnim situacijama i pripremajući učenike za buduća zanimanja u STEM području.
U uvodnom, teorijskom dijelu, učenici su se upoznali s osnovama lemljenja, zaštitom na radu i pravilnim rukovanjem alatima i elektroničkim komponentama. Nakon toga su, primjenjujući stečeno znanje, pristupili izradi vlastite elektroničke igre “Catch me”, čija je tiskana pločica posebno dizajnirana za potrebe ovog projekta.
Kroz proces izrade učenici su učili o povezanosti elektronike, programiranja i suvremenih tehnologija koje čine temelj Industrije 4.0. Aktivnosti STEM radionica posebno su osmišljene i uklopljene u kurikulume škola, nadopunjujući redovno obrazovanje praktičnim i interaktivnim sadržajima. Radionica je završila testiranjem funkcionalnosti izrađene igrice, a igrice su učenici mogli ponijeti kući kao uspomenu na uspješno odrađenu radionicu.
STEM radionice još su jednom pokazale koliko su praktične aktivnosti važan dio učenja i motivacije učenika za buduće tehničke i inženjerske izazove.