U četvrtak, 10. srpnja 2025. , u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“, u STEM laboratoriju Tehničkog fakulteta na Kampusu, održana je druga stručna edukacija pod nazivom „Načela nastave tehnike“. Edukaciju je vodio dr. sc. Tomislav Senčić, koji je prisutnim partnerima i suradnicima projekta predstavio temeljna didaktička i specifična načela relevantna za nastavu tehničkog područja (RTP).
Nastava tehničkog odgoja i obrazovanja temelji se na nizu didaktičkih načela koja osiguravaju kvalitetan, učinkovit i svrhovit prijenos znanja, razvoj vještina te oblikovanje stavova kod učenika. Budući da je tehnička nastava specifična po svojoj interdisciplinarnosti i praktičnoj orijentiranosti, ova načela dodatno se prilagođavaju karakteristikama tehničkih sadržaja, metoda i ciljeva.
Poseban naglasak stavljen je na praktičnu primjenu sljedećih općih načela u nastavi RTP-a:
🔹 Specifična načela nastave tehničkog područja
Prema teoriji Majetića, predstavljena su i specifična načela učenja radno-tehničkih vještina, koja dodatno definiraju pristup nastavi u ovom području:
🔹 Politehničko načelo kao temelj
Kao temelj edukacije istaknuto je politehničko načelo (prema Milatu), koje nalaže da se svi sadržaji, bez obzira na nastavnu domenu, promatraju i u kontekstu njihove primjenjivosti u tehnici, tehnologiji i svakodnevnom životu.
Tijekom izlaganja, voditelj edukacije dr. Senčić referirao se i na znanstvene doprinose izv. prof. dr. sc. Damira Purkovića, čiji rad iz područja metodologije tehničke nastave značajno doprinosi kvaliteti i aktualnosti sadržaja. Načela tehničke nastave usmjerena su na razvoj funkcionalnih znanja i vještina, osposobljavanje za rješavanje stvarnih problema i razumijevanje tehničkog svijeta koji nas okružuje. Pravilnom primjenom ovih načela učitelj stvara dinamičnu, sigurnu i poticajnu nastavu koja potiče cjeloživotno učenje i interes za STEM područja.
Sudionici su tijekom edukacije aktivno sudjelovali u diskusiji i razmjeni iskustava, dijeleći primjere primjene prezentiranih načela u svojoj nastavnoj praksi.
Druga edukacija u sklopu projekta NARASTEM završena je zajedničkim ručkom, koji je poslužio i kao prilika za neformalno umrežavanje i daljnje jačanje suradnje među partnerima i sudionicima projekta.